Cofinantat de Uniunea Europeana

Activități și rezultate

Activitățile proiectului RECRED sunt gândite ca un parcurs coerent și contribuie la implementarea curriculumului centrat pe competențe. Fiecare activitate are o relevanță directă pentru atingerea obiectivelor proiectului și pentru susținerea aplicării la clasă a noului curriculum.

Asigurarea unui cadru conceptual și procedural în vederea realizării reformei curriculare destinate învățământului preuniversitar.

Activități asociateA1. Elaborarea de documente reglatoare ale curriculumului național centrat pe competențe pentru învățământul preuniversitar
Subactivități
1.1 Revizuirea și actualizarea documentului de politică educațională Repere pentru proiectarea, actualizarea și evaluarea Curriculumului național. Cadrul de referință al Curriculumului național, din perspectiva noului context legislativ și de reglementare privind Curriculumul național, cu impact direct asupra procesului de elaborare și de implementare a reformei curriculare pentru învățământul liceal.
Rezultate principale vizate

Noul Cadru de referință al Curriculumului Național - document de politică educațională revizuit și actualizat

Rezultate obținute
-
Subactivități
1.2 Revizuirea si actualizarea Metodologiei privind Dezvoltarea Curriculumului la Decizia Școlii, din perspectiva noului context legislativ și de reglementare privind Curriculumul național, cu impact direct asupra procesului de elaborare și de implementare a reformei curriculare pentru învățământul liceal.
Rezultate principale vizate

Metodologia privind dezvoltarea Curriculumului la Decizia Elevului din Oferta Școlii (CDEOȘ)

Rezultate obținute
-
Subactivități
1.3 Adaptarea Curriculumului național la prioritățile formării de competențe digitale și ”verzi” pentru elevi, într-o abordare unitară și coerentă pe tot parcursul învățământului preuniversitar.
Rezultate principale vizate

Repere și recomandări metodologice din perspectiva competențelor „verzi” și a competențelor digitale, pentru învățământul primar și pentru învățământul gimnazial, elaborate pe arii curriculare

Rezultate obținute
-
Activități asociateA2. Elaborarea, pilotarea și validarea standardelor naționale de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial
Subactivități
2.1 Organizarea procesului de elaborare a standardelor de evaluare.
Rezultate principale vizate

Standarde naționale de evaluare validate pentru învățământul primar și gimnazial

Rezultate obținute
-
Subactivități
2.2 Achiziție servicii de asistență tehnică externalizate pentru analiză sistem, instruire/formare, suport tehnic, monitorizare, pilotare și validare a standardelor de evaluare
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-
Subactivități
2.3 Analiza sistemului educațional din perspectiva procesului de evaluare pentru ciclul primar si cel gimnazial
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-
Subactivități
2.4 Asigurarea asistenței tehnice în elaborarea standardelor și itemilor care vizează validarea standardelor
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-
Subactivități
2.5 Instruirea/Formarea și dezvoltarea testelor standardizate și instruirea/formarea psihometricienilor
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-
Subactivități
2.6. Pilotarea și validarea standardelor de evaluare
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-

Sprijinirea implementării noului curriculum pentru învățământul secundar liceal prin furnizarea de resurse pentru învățare, predare, evaluare și cercetare destinate profesorilor și elevilor.

Activități asociateA3. Dezvoltarea de resurse educaționale de sprijin pentru aplicarea noului curriculum pentru învățământul liceal
Subactivități
3.1. Elaborarea și publicarea de ghiduri metodologice pentru disciplinele de trunchi comun aferente ariilor curriculare din învățământul liceal
Rezultate principale vizate

Minimum 300 de pachete de Resurse Educaționale Deschise (RED) elaborate pentru nivelul liceal

Rezultate obținute
-
Subactivități
3.2. Elaborarea de resurse educaționale deschise (RED) și auxiliare curriculare pentru sprijinirea aplicării la clasă a noilor programe școlare în învățământul liceal
Rezultate principale vizate

Minim 20 de Ghiduri metodologice (pentru fiecare disciplină de bază din curriculumul liceal)

Rezultate obținute
-

Formarea profesională continuă a formatorilor și a cadrelor didactice în vederea implementării noului curriculum pentru învățământul liceal

Activități asociateA4. Formarea profesională continuă a formatorilor și a cadrelor didactice în vederea implementării noului curriculum pentru învățământul liceal
Subactivități
4.1.Analiza nevoilor de formare a cadrelor didactice din învățământul liceal, în contextul noului curriculum pentru învățământul liceal
Rezultate principale vizate

21 de programe pentru dezvoltare profesională continuă acreditate și implementate

Rezultate obținute
-
Subactivități
4.2.Elaborarea și acreditarea de programe pentru dezvoltare profesională continuă în vederea abilitării curriculare în contextul noului curriculum pentru învățământul liceal și formarea de formatori
Rezultate principale vizate

15.000 de profesori formați, pentru aplicarea noului curriculum liceal

Rezultate obținute
-
Subactivități
4.3 Formarea cadrelor didactice din învățământul liceal, în vederea implementării noului curriculum
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-

Monitorizarea implementării curriculumului național din învățământul preuniversitar în vederea dezvoltării unor recomandări ameliorative, bazate pe date de cercetare

Activități asociateA5. Monitorizarea implementării curriculumului național din învățământul preuniversitar
Subactivități
5.1 Elaborarea si pilotarea a 10 strategii de adaptare curriculară la nivelul unor licee cu un număr ridicat de elevi în risc de excluziune
Rezultate principale vizate

10 Strategii pilot validate pentru sprijinirea elevilor de liceu vulnerabili

Rezultate obținute
-
Subactivități
5.2 Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare a CDEOS în învățământul preuniversitar
Rezultate principale vizate

300 de elevi de liceu sprijiniți prin pilotarea celor 10 strategii de adaptare curriculară

Rezultate obținute
-

Monitorizarea rezultatelor curriculumului național centrat pe competențe în învățământul preuniversitar

Activități asociateA6. Monitorizarea bazata pe dovezi a impactului implementării curriculumului național
Subactivități
6.1 Elaborarea unei metodologii de monitorizare a procesului de implementare a curriculumului centrat pe competențe cheie în învățământul preuniversitar
Rezultate principale vizate

1 mecanism de monitorizare a CDEOS dezvoltat

Rezultate obținute
-
Subactivități
6.2 Aplicarea metodologiei de monitorizare a procesului de implementare a curriculumului centrat pe competențe cheie
Rezultate principale vizate
-
Rezultate obținute
-
Activități și rezultate