Formarea continuă acreditată nivel II, din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, a reprezentat cea mai populară activitate a proiectului, vizând în mod direct cadrele didactice din învățământul preuniversitar primar și gimnazial, din întreaga țară.
Este vorba, bineînțeles, despre cele trei programe acreditate de formare continuă, din cadrul proiectului CRED:
- Formare nivel II CRED, abilitare curriculară, demarat în anul 2019;
Dintre beneficiile acestui program de formare amintim:
– Identificarea principalelor caracteristici ale modelului de proiectare curriculară centrat pe competențe și a efectelor asupra curriculumului scris și predat;
– Aplicarea sistematică și personalizată a programelor școlare, promovând activități de învățare adaptate la neoile specifice ale elevilor, cu accent pe cei aflați în risc de excluziune;
– Integrarea în practica didactică a unor strategii inovative, centrate pe utilizarea noilor tehnologii cu rol de facilitare a învățării și pe un management de curriculum eficient la nivelul şcolii şi al clasei (ultilizare platformelor educationale – exemplu Google Classroom, selectare/creare, adaptare utilizare RED).
- Programul de formare „Resurse educaționale digitale: Realizare, utilizare, evaluare”, demarat în anul 2022;
Dintre competențele specifice dezvoltate amintim:
– Utilizarea tehnologiilor digitale dedicate elaborării de resurse educaționale deschise;
– Proiectarea pedagogică a resurselor educaționale digitale în scopul desfășurării cu elevii de activități didactice semnificative, adecvate domeniului disciplinei, grupului-clasă și condițiilor externe ale învățării;
– Utilizarea responsabilă și sigură a mediului digital pentru activități educaționale.