Echipa activității 2.2, din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED, a orgaizat miercuri, 19 iunie 2019, seminarul online „Învățarea în era digitală: Resurse educaționale deschise”.

Atelierul a fost organizat în cadrul Institutului de Științe ale Educației, partener al Ministerului Educației Naționale în cadrul CRED și transmis live pe pagina de Facebook „Proiectul CRED”, dar și pe You Tube(click AICI pentru a urmări înregistrarea discuțiilor).

Peste 700 de persoane au urmărit transmisiunea live, pe ambele canale de comunicare și au interacționat cu speakerii evenimentului.

Temele abordate au fost:

  • Resursele educaționale deschise în contextul proiectului CRED
  • Experiențele de dezvoltare a platformelor cu RED
  • Semnificația educațională a RED
  • Organizarea ierarhică a RED
  • Interconectivitatea platformelor cu RED

Era digitală conturează noi parcursuri în toate domeniile vieții sociale, culturale, personale, economice și profesionale, iar educația este chemată să anticipeze, să prefigureze și să răspundă noilor provocări prin integrarea de instrumente și resurse digitale pentru situații educative eficiente, adaptate secolului XXI.

Resursele Educaționale Deschise reprezintă un suport dorit de cadrele didactice din România. Această resursă educațională constă într-un schimb de informații practice între cadrele didactice sau între elevi, puse la dispoziție, cel mai uzual prin intermediul unei platforme online.

De aceea, RED reprezintă o componentă de bază a proiectului CRED. Proiectul CRED vizează, printre altele, dezvoltarea a peste 60.000 de resurse educaționale deschise, care vor fi disponibile pentru cadre didactice și elevi.

În cadrul seminarului a fost, de asemenea, prezentat profilul viitorului expert RED din cadrul CRED. Inițiativa a avut scopul de a promova apelul de selecție pentru posturile de experți RED, ce urmează să fie făcut public în următorea perioadă.