Știri

Experții CRED oferă suport tehnic cadrelor didactice din întreaga țară

By 26 martie 2020 No Comments

Proiectul CRED include mai multe componente bazate pe instrumente de predare-învățare-evaluare online. Tocmai de aceea, profesioniștii implicați în proiect oferă, în această perioadă, suport tehnic cadrelor didactice, care doresc să utilizeze aceste resurse.

Astfel, experții e-learning CRED sprijină procesul de informare/instruire a profesorilor care doresc să folosească instrumentele online. Un exemplu îl reprezintă asistarea tehnică, de către experții e-learning CRED, a persoanelor desemnate de unitățile de învățământ preuniversitar pentru activarea licențelor diferitelor programe și aplicații educaționale (de ex. GSuite for education și Office 365).

Totodată, în această perioadă, formatorii, cursanții  și experții curriculum din proiectul CRED sunt persoane resursă în comunitățile de învățare din care fac parte. Toate cadrele didactice care au participat la activitățile de formare continuă CRED utilizează, grație competențelor dezvoltate la curs, platforme colaborative de învățare, în acord cu resursele și deciziile fiecărei unități de învățământ.

Profesorii formați în cadrul CRED dau dovadă de solidaritate, diseminând către alți colegi, de la nivelul școlii, instrumentele și resursele deschise pe care le au la dispoziție. Menționăm aici că, în cadrul proiectului CRED, au fost instruite – până în prezent, la nivel național – peste 18.000 de cadre didactice, din totalul de 55.000 care vor fi instruite până la finalul proiectului.

Fiecare dintre cele 18.000 de cadre didactice a urmat cursuri online, în cadrul sesiunilor de formare CRED, beneficiind, astfel, de experiență în utilizarea instrumentelor educaționale digitale.

Citește și „Ministerul Educației și Cercetării a lansat, în sprijinul cadrelor didactice, un portal cu resurse și instrumente digitale, dezvoltat în cadrul proiectului CRED”

Formatorii județeni CRED identifică piese de portofoliu, din programul de formare CRED, care pot deveni resurse utile pentru colegii de la disciplina respectivă și sprijină procesul de transformare a acestora în Resurse Educaționale Deschise (resurse care sunt asumate ca fiind originale și pe care autorii le pun explicit la dispoziția colegilor, pentru a fi utilizate în activitățile cu elevii).

Formatorii naționali și experții pe discipline CRED ajută la organizarea resurselor încărcate într-o bază de date ușor de interogat, promovând în cadrul unor webinare alte resurse utile pentru profesorii din învățământul primar și gimnazial.

Astfel, numai în data de 23 martie a.c., au fost derulate, în acest scop, peste 2400 webinare, cei 31240 de cursanți conștientizând și apreciind utilitatea acestor activități de învățare online pe platformă. În total, de la jumătatea lunii martie a.c., în cadrul proiectului CRED s-au desfășurat 8260 de webinare.

Împreună, CREDem că putem să trecem cu bine prin aceste momente dificile și să sprijinim continuitatea misiunii nobile a fiecărui cadru didactic, asigurarea educației cât mai multor elevi, în condiții de siguranță.