Resursele educaționale deschise – RED sunt o componentă importantă a activităților derulate în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
Ne-am propus, printr-un întreg ansamblu de activități, să sprijinim transformarea și specializarea profesorului de la nivelurile preuniversitare, primar și gimnazial, atât în utilizator avizat de resurse educaționale, cât și în creator de RED. Promovăm, așadar, conceptul de resursă educațională deschisă – RED ca factor cu o contribuție majoră într-un proces educațional coerent, cu scopul formării și dezvoltării competențelor – cheie.
Așadar, pentru optimizarea procesului de identificare, evaluare, selecție și aprobare a resurselor educaționale Deschise -RED, cât și pentru realizarea și alimentarea unei colecții de resurse educaționale deschise de calitate(click pentru acces), cu acoperire națională, la nivelul fiecărui județ al țării și în municipiul București, a fost elaborată și aprobată, în cadrul proiectului CRED, „Procedura operațională privind aprobarea resurselor educaționale deschise (RED) la nivelul inspectoratelor școlare județene/ISMB”.
Această procedură operațională vizează armonizarea și actualizarea procedurilor specifice existente, la nivel județean și al municipiului București.
Așadar, procedura vizează stabilirea unui cadru unitar, la nivel național, privind reglementarea întregului circuit de documente necesare aprobării resurselor educaționale deschise – RED, cu accent pe originalitatea, calitatea științifică a acestora și pe corelarea lor cu competențele și conținuturile programelor școlare ale disciplinelor de învățământ, cu respectarea prevederilor legale în ceea ce privește proprietatea intelectuală și drepturile de autor.
Click AICI pentru a accesa setul de documente
Citește și: Proiectul CRED vă pune la dispoziție un număr de peste 5.000 de Resurse Educaționale Deschise