Știri

Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți”a împlinit patru ani

By 15 noiembrie 2021 No Comments

La Mulți Ani, CRED!

La Mulți Ani, Comunitatea CRED!

La Mulți Ani, Educație Deschisă, Educație de Calitate, Educație Incluzivă, Educație Digitalizată!

Noi suntem CRED și astăzi împlinim 4 ani.

4 ani în care am evoluat, în care ne-am transformat, în care obiectivele și viziunea cu care am pornit proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au reușit să se reflecte în mult mai mult decât prevăzusem chiar și noi inițial.

Au devenit o stare de spirit, un etalon al dăruirii, al consecvenței și al calității.

Astăzi, măsurăm vârsta pe care o împlinim în variate moduri:

  • în suflul nou pe care l-am adus sau pe care l-am regăsit printre membrii Comunității CRED;
  • în oportunitățile egale asigurate elevilor aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv cei reintegrați în programe de tip „A Doua Șansă” care vor avea acces la o educație în pas cu vremurile pe care le trăim;
  • în cele peste 4000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial care au beneficiat deja de cursurile de formare nivel II și în cei peste 770 de formatori care au finalizat programul acreditat de formare nivel I, în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie;
  • în cei 150 de Creatori de Educație ce au primit recunoașterea publică a rezultatelor deosebite obținute în demersul didactic, în cadrul celor trei ediții ale selecției naționale de bune practici „Creatori de Educație”;
  • în modul în care am știut să răspundem „Prezent!”, atunci când a fost cea mai mare nevoie, anume la debutul și mai apoi în plină pandemie, oferind suport pe întreaga perioadă, mulți cursanți CRED devenind, la rândul lor, resurse de sprijin în școlile lor;
  • prin crearea celei mai mari școli online din România, drept dovadă stând platforma educațională EduCRED.ro, cu peste 60.000.000 de accesări, peste 45.000 de conturi create, peste 25.000 de webinare organizate, cu peste 40.000 de participanți;
  • în ambiția și perseverența de a realiza un set de documente sprijin pentru proiectarea și aplicarea Curriculumului național, dintre care amintim: Repere pentru proiectarea și actualizarea Curriculumului național; Cadrul de referință al Curriculumului național; Metodologia pentru Dezvoltarea Curriculumului la Decizia Școlii; Raportul privind situația Curriculumului la Decizia Școlii și a cadrului actual de reglementare; Raportul privind nevoile de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; Analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; Analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise; șapte ghiduri metodologice pentru învățământ primar, opt ghiduri metodologice pentru învățământ gimnazial și un ghid privind managementul curriculumului, elaborate până în prezent în cadrul proiectului, aflate în diverse etape de lucru;
  • în roadele muncii celor 80 de Experți Resurse Educaționale Deschise (RED) care au creat, până în prezent, circa 2.000 de materiale educaționale ce ne vor aduce mai aproape de educația secolului XXI.

Toate acestea vin să confirme faptul că demersurile care nu sunt ușoare sunt mai apreciate la final, când cel pus în fața obstacolelor reușește să le ducă la bun sfârșit.

Starea de bine poate fi și o stare a satisfacției că ai reușit să îți depășești limitele și să devii mai bun. Până la urmă este vorba despre învățare!

„Nimic nu-i poate opri pe oamenii cu atitudine pozitivă”, așa cum a afirmat Thomas Jefferson, iar povestea #CredInEducatie continuă, la fel, „Împreună”.